fredag 20 augusti 2010

vänner






vänner..

fan vad komplicerat det kan vara. Inte för mig. Tycker inte att det ska vara komplicerat. det ska vara lätt. Jag vill inte fjäska för någon. Jag vill inte ha några konstiga åtagande. Jag vill inte bråka , gillar inte tjafs eller falskspel. Jag är ganska lättsam. borde det inte vara så?

Alltså om det finns en sådan"vän" som gillar falskspel och att man ska behöva fjäska så går det fett bort för mig. Detta riktar sig inte till någon speciell. Jag vet ganska väl vilka som är mina riktiga vänner. För dum är jag ej. En vänskapsrelation som är bra dör inte bara för att man inte ses på ett år eller två . jag menar det är ju inget äktenskap. Det är nog inte speciellt hälsosamt med en sådan relation. Jag gör nog det mesta för mina vänner. Jag ser mig själv som jävligt pålitlig och snäll. Så om man då inte får det tillbaka så kvittar det. Då stryker jag den personen från min lista. Människor som utnyttjar en för egocentriska mål och inte ger något tillbaka kan ärligt talat dra åt helvetet.

det är det jag har att säga om det. Tur nog så har jag många goa vänner där ute i världen och jag värdesätter verkligen alla mina vänner!





1 kommentar:

Anonym sa...

Ett konstaterande ifrån ingenstans:

Du är en av de vackraste människor jag någonsin har sett. Faktum.
En av anledningarna till att jag aldrig riktigt vågat prata med dig, annat än när jag varit berusad, är att din skönhet berusar och förstummar mig.

Mitt enda misslyckande under tiden i värmland är att jag aldrig kysste dig.


//
H