onsdag 21 juli 2010

konst

I sommar har jag gått på
  • Zorn museet i Mora. Jag såg akvarellmålningen "sommarnöje" , Sveriges dyraste sålda tavla. De har den på lån där ett kort tag (pg.r av Zornjubileum), sen går den tillbaka till ägaren. Så det var häftigt att se den i närhet. Var inte min favorit dock. Men jag gillar hans akvarellmålningar bättre än hans måleri i olja. Sen tänka sig har han även skulpterat i trä, snideri. Det tyckte jag mycket om.
  • Sliperiet i Borgvik. Vart där hela två gånger. Fantastisk lokal. Häftigt glaskonst. Men framförallt gillade jag foto. Det var en blandning av många konstarter. Mycket som jag gillade, lite som jag ogillade. På det hela kändes det professionellt. Bra för lilla Borgvik att få in kultur.
Hoppas på mer rundturer i sommar.




1 kommentar:

ƒ sa...

ANNA! Vad trevligt att du är tillbaka. Stanna för evigt, snälla du.